20080108

Sytt under julen.

Under jul/nyår har det varit mycket jobb för min del. Men lite har jag hunnit sy. Detta är en del av det. Först ut näsduksfodral. Har väl egentligen sytt hundra såna känns det som, bla. 18 stycken till barnens dagisfröknar. Men bara dessa två har lyckas fastna på bild. :)


Den rosa är sydd i trikå från e-slöjd & den bruna i ett gammalt bomullstyg.




















Sen blev det ett par muddjeans, med lååååånga upp/nedvikbara muddar & en minutmössa också. (Att det ena näsduksfodralet hamnade på bild även där var för att alltihop skulle till samma tjej.)

Mössan är sydd i gul/marin-randig trikå från Ohlssons tyger.
Byxan i mörkt blå denim & svart muddväv också från ovanstående.

2 kommentarer:

florin design sa...

Åh, nu minns jag ju fågel-tyget! Det är ju jätte gulligt, varför tyckte jag inte det förrut???

Kul att du skaffat blogg!

Anna sa...

Roligt att du skaffat en blogg! Jag är en hopplös periodare men jag är en flitig läsare.