20120420

Bebisklänning i ett stycke.

På Facebook finns det en härlig drös syintresserade brudar (och nån enstaka karl) i en grupp som heter Vi Sytokiga. Denna förklädesklänning är ett resultat av en utmaning som startades där.

Material: Två olika sorters bomullsväv. Två par tryckknappar. Sytråd.
Svårighetsgrad: Lätt

Utmaningen var att sy en klänning utav ett enda stycke. Jag utgick från ett gammalt retro mönster jag hade hemma. I orginalmönstret är klänningen sydd i ett lager och med kantband hela vägen runt. Jag ville göra min vändbar så jag breddade axelbanden klippte ut dubbla mönsterdelar och vändsydde klänningen helt enkelt.

Såhär blev resultatet, modellar gör Hilda Ögren. <3



3 kommentarer:

Eskimo sa...

Vilket underbart tyg! Vart har du hittat det?

Sandra sa...

Tyget har jag fått av en god vän, kan kolla med henne om hon kommer ihåg vart hon har köpt det. Återkommer. :)

Lulu sa...

Åh jag älskar dessa förklädesklänningar!! Men kan inte hitta mönster ;( Vart ska jag leta? Superfina kläder du syr!
/annsofie